INSTRUCTIE
1. BERICHTGEVING OVER ACCEPTATIE
U ontvangt op 15 februari bericht van ons over de uitslag van de ingediende abstracts:
- u bent uitgenodigd om uw abstract(s) oraal te presenteren, of
- u bent uitgenodigd om uw abstract(s) als een "visual abstract" (voorheen: poster) te presenteren, of
- uw abstract(s) is niet uitgenodigd voor een orale of visual presentatie.
2. HET VOLGNUMMER VAN UW ABSTRACT
Op de pagina "Abstracts overview" vindt u per categorie 1 of 2 pdf-file(s):
- een pdf-file met daarin de abstracts die oraal worden gepresenteerd, en
- een pdf-file met daarin de abstracts die visual worden gepresenteerd (niet van toepassing in 2023).
De abstracts in de pdf-files zijn gesorteerd op het inschrijfnummer van de abstract-indieners, zodat u aan de hand van uw inschrijfnummer uw abstract(s) eenvoudig terug kunt vinden.
3. ORALE PRESENTATIES - WAAR EN WANNEER?
Op de pagina "Abstracts Line-up" vindt u per congresdag de sessies waarin de abstracts voor orale presentaties zijn geplaatst. Per sessie wordt vermeld:
- het tijdstip waarop de sessie plaatsvindt,
- de zaal waarin de sessie plaatsvindt,
- het sessienummer,
- de abstract categorien van de abstracts die worden gepresenteerd,
- de volgorde van de volgnummers van de abstracts waarop zij worden gepresenteerd,
- de lengte van de presentatie en de daaropvolgende discussie
Het is belangrijk dat de presentatie- en discussietijd in acht worden gehouden. De chairs van de sessies krijgen de nadrukkelijke instructie om bij overschrijding van de tijd de betreffende spreker te verzoeken de voordracht te beëindigen. Houdt u daarom rekening met voldoende maar een redelijk aantal slides in relatie tot de beschikbare tijd.
4. VISUAL ABSTRACTS
Abstracts die zijn uitgenodigd voor een visual presentatie zullen worden geplaatst in een gemodereerde sessie. De indeling van de presentatie wordt later bekend gemaakt.
5. VOERTAAL
- De oral abstracts in de categorieën "basic science" en "medical/clinical" moeten in het Engels worden gepresenteerd,
- alle visual abstracts moeten in het Engels worden opgemaakt,
- de oral abstracts in de categorie "paramedisch" moeten in het Nederlands worden gepresenteerd.
6. AANLEVEREN IN SPEAKERS CORNER
Alle abstracts en visual abstracts moeten vooraf in Speakers Corner worden aangeleverd. Het formaat is PowerPoint formaat, beeldgrootte 16:9.
Zorg dat u zich een uur voorafgaand aan uw sessie meldt in Speakers Corner. Ons team heet u daar van harte welkom en zl u verder begeleiden.
7. PRIJZEN
De organisatie kent geldprijzen toe aan de beste abstracts in iedere categorie en aan de beste visual abstracts in iedere categorie:
€ 500,00 voor de beste medisch/klinische abstract
€ 500,00 voor de beste basaal wetenschappelijke abstract
€ 500,00 voor de beste paramedische abstract
€ 250,00 voor de beste medisch/klinische visual abstract
€ 250,00 voor de beste basaal wetenschappelijke visual abstract
De winnaars dienen zelf het prijzenformulier in te vullen en op te sturen naar
Klik hier voor het prijzenformulier (volgt)
8. RESTITUTIE VOOR GEACCEPTEERDE ORAL EN VISUAL ABSTRACTS
Indien uw abstract is geaccepteerd voor presentatie kunt u een restitutie op het inschrijfgeld aanvragen. De restitutie bedraagt maximaal € 50,00, ongeacht het aantal abstracts dat u indient en ongeacht het aantal abstracts dat is geaccepteerd voor presentatie.
Klik hier voor het restitutieformulier (volgt)
U ontvangt op 15 februari bericht van ons over de uitslag van de ingediende abstracts:
- u bent uitgenodigd om uw abstract(s) oraal te presenteren, of
- u bent uitgenodigd om uw abstract(s) als een "visual abstract" (voorheen: poster) te presenteren, of
- uw abstract(s) is niet uitgenodigd voor een orale of visual presentatie.
2. HET VOLGNUMMER VAN UW ABSTRACT
Op de pagina "Abstracts overview" vindt u per categorie 1 of 2 pdf-file(s):
- een pdf-file met daarin de abstracts die oraal worden gepresenteerd, en
- een pdf-file met daarin de abstracts die visual worden gepresenteerd (niet van toepassing in 2023).
De abstracts in de pdf-files zijn gesorteerd op het inschrijfnummer van de abstract-indieners, zodat u aan de hand van uw inschrijfnummer uw abstract(s) eenvoudig terug kunt vinden.
3. ORALE PRESENTATIES - WAAR EN WANNEER?
Op de pagina "Abstracts Line-up" vindt u per congresdag de sessies waarin de abstracts voor orale presentaties zijn geplaatst. Per sessie wordt vermeld:
- het tijdstip waarop de sessie plaatsvindt,
- de zaal waarin de sessie plaatsvindt,
- het sessienummer,
- de abstract categorien van de abstracts die worden gepresenteerd,
- de volgorde van de volgnummers van de abstracts waarop zij worden gepresenteerd,
- de lengte van de presentatie en de daaropvolgende discussie
Het is belangrijk dat de presentatie- en discussietijd in acht worden gehouden. De chairs van de sessies krijgen de nadrukkelijke instructie om bij overschrijding van de tijd de betreffende spreker te verzoeken de voordracht te beëindigen. Houdt u daarom rekening met voldoende maar een redelijk aantal slides in relatie tot de beschikbare tijd.
4. VISUAL ABSTRACTS
Abstracts die zijn uitgenodigd voor een visual presentatie zullen worden geplaatst in een gemodereerde sessie. De indeling van de presentatie wordt later bekend gemaakt.
5. VOERTAAL
- De oral abstracts in de categorieën "basic science" en "medical/clinical" moeten in het Engels worden gepresenteerd,
- alle visual abstracts moeten in het Engels worden opgemaakt,
- de oral abstracts in de categorie "paramedisch" moeten in het Nederlands worden gepresenteerd.
6. AANLEVEREN IN SPEAKERS CORNER
Alle abstracts en visual abstracts moeten vooraf in Speakers Corner worden aangeleverd. Het formaat is PowerPoint formaat, beeldgrootte 16:9.
Zorg dat u zich een uur voorafgaand aan uw sessie meldt in Speakers Corner. Ons team heet u daar van harte welkom en zl u verder begeleiden.
7. PRIJZEN
De organisatie kent geldprijzen toe aan de beste abstracts in iedere categorie en aan de beste visual abstracts in iedere categorie:
€ 500,00 voor de beste medisch/klinische abstract
€ 500,00 voor de beste basaal wetenschappelijke abstract
€ 500,00 voor de beste paramedische abstract
€ 250,00 voor de beste medisch/klinische visual abstract
€ 250,00 voor de beste basaal wetenschappelijke visual abstract
De winnaars dienen zelf het prijzenformulier in te vullen en op te sturen naar
Klik hier voor het prijzenformulier (volgt)
8. RESTITUTIE VOOR GEACCEPTEERDE ORAL EN VISUAL ABSTRACTS
Indien uw abstract is geaccepteerd voor presentatie kunt u een restitutie op het inschrijfgeld aanvragen. De restitutie bedraagt maximaal € 50,00, ongeacht het aantal abstracts dat u indient en ongeacht het aantal abstracts dat is geaccepteerd voor presentatie.
Klik hier voor het restitutieformulier (volgt)
LAYOUT PRESENTATIE
BELANGRIJK!!
Het is verplicht om bij aanvang van uw slides de disclosure van de CGR aan uw toehoorders te laten zien. Met het tonen van deze slide bent u transparant over de al dan niet aanwezige (commerciële) banden met de industrie of andere belanghebbende organisaties. Het niet opnemen van deze slide kan leiden tot een claim en sancties vanuit de IGJ. Klik hier hier voor het downloaden van de slide.
Medical abstracts, Basic science abstracts, Visual abstracts
A mandatory layout applies to abstracts:
- Use the Arial font, size 10 points, to submit the Word document.
- Title must be in bold and capital letters.
- The abstract may contain a maximum of 3000 characters, including spaces and without a figure or table. It
is possible to insert a figure
or table, then the abstract may contain a maximum of 2500 characters, excluding the title and the authors).
- Author names and affiliations must be entered as shown in the example below.
PROFILING OF RENAL …..
MH Jansen1, SH Pietersen2, J. de Vries3, MP Kuiper2, R. Lubbers3, GJ van Doorn4, H. van der Dorst1. 1Dept. of Pathology, University Medical Center Groningen, 2Dept of Cell Biology, University Medical Center Groningen, 3Clin. Pharmacology, Charite Univ, Berlin, 4Dept of Nephrology, University Medical Center Groningen
...followed by the rest of the content in Word Arial 10.
The abstract must be provided in the English language and divided into the following sections:
- title abstract (in bold and capital letters), authors and position authors, hospital and department
- background
- methods
- results
- conclusion
Background:
Background to the research, reasons for researching the subject. Explanation of which theories and previous knowledge underlie the research. Making new connections, discussions and contrasts. Hypothesis and problem and objective of the research.
Methods:
Explain exactly how the research was conducted. The scientist thus describes the precise steps of the research. This includes information about test subjects, which equipment was used, where the study was conducted and what the study looked like.
Results:
The results are described. This is purely for statistical analysis. The author explains which statistical method he used and what the results were.
Conclusion:
It is therefore about interpreting the data and drawing conclusions. In addition, here is also the answer to the problem statement.
Paramedische abstracts:
Paramedisch abstracts (Evidence Based Practice of Kwaliteitsverbeterproject) moeten in het Nederlandse worden ingediend.
Voor abstracts geldt een verplichte lay-out:
- Gebruik voor het indienen een pdf-document met het Arial lettertype, grootte 10 punts.
- Titel moet vetgedrukt en in hoofdletters worden vermeld.
- Het abstract mag maximaal 3000 karakters bevatten, inclusief spaties en zonder figuur of tabel. Het is
mogelijk om een figuur of tabel in te voegen, dan mag het abstract maximaal 2500 karakters bevatten,
exclusief de titel en de auteurs).
- Auteursnamen en affiliaties moeten worden ingevoerd zoals hieronder in het voorbeeld aangegeven.
HET GEBRUIK VAN…..
M.H. Jansen1, S.H. Pietersen2, J. de Vries3, M.P. Kuiper2, R. Lubbers3, G.J. van Doorn4, H. van der Dorst1. 1Dept. of Pathology, University Medical Center Groningen, 2Dept of Cell Biology, University Medical Center Groningen, 3Clin. Pharmacology, Charite Univ, Berlin, 4Dept of Nephrology, University Medical Center Groningen
…vervolgens de inhoud in Arial 10.
Het abstract voldoet aan de volgende indeling:
-inleiding
-methoden
-resultaten
-conclusie
Inleiding:
Beschrijving projectplan zoals bijvoorbeeld een nieuwe dienst, een nieuw product of een nieuwe werkwijze, waarbij rekening is gehouden dat het project voldoet aan de geldende wet - en regelgeving en de patiëntveiligheid voldoende is gegarandeerd. Daarbij wordt de relatie gelegd met de behoeften van patiënten, de afdeling, de organisatie en eventueel het overheidsbeleid.
Methoden:
Beschrijving van het projectplan met daarin een korte omschrijving van:
1) de eisen die aan het beoogde resultaat worden gesteld. Deze zijn compleet, ondubbelzinnig en niet tegenstrijdig
2) de projectstructuur, inclusief de betrokken functies en/of organisaties
3) de verantwoordelijkheden, bevoegdheden en de communicatiestructuur
4) de te volgen ontwikkelstappen, inclusief de manier waarop de organisatie voor iedere stap nagaat, beoordeelt en vaststelt of deze voldoet aan de vereisten en de beoogde resultaten
5) relevante informatie over vergelijkbare ontwikkelingen (‘best practices’) (indien van toepassing)
Resultaten:
Beschrijving van het resultaat van de invoering van de nieuwe dienstverlening of het nieuw product of project. Voldoet de uitkomst aan het vooraf gestelde resultaat en is er voldoende informatie beschikbaar voor een beheerste invoering (inclusief invoerings-plan).
Conclusie:
Beschrijf de belangrijkste bevindingen van het project.
BELANGRIJK!!
Het is verplicht om bij aanvang van uw slides de disclosure van de CGR aan uw toehoorders te laten zien. Met het tonen van deze slide bent u transparant over de al dan niet aanwezige (commerciële) banden met de industrie of andere belanghebbende organisaties. Het niet opnemen van deze slide kan leiden tot een claim en sancties vanuit de IGJ. Klik hier hier voor het downloaden van de slide.
Medical abstracts, Basic science abstracts, Visual abstracts
A mandatory layout applies to abstracts:
- Use the Arial font, size 10 points, to submit the Word document.
- Title must be in bold and capital letters.
- The abstract may contain a maximum of 3000 characters, including spaces and without a figure or table. It
is possible to insert a figure
or table, then the abstract may contain a maximum of 2500 characters, excluding the title and the authors).
- Author names and affiliations must be entered as shown in the example below.
PROFILING OF RENAL …..
MH Jansen1, SH Pietersen2, J. de Vries3, MP Kuiper2, R. Lubbers3, GJ van Doorn4, H. van der Dorst1. 1Dept. of Pathology, University Medical Center Groningen, 2Dept of Cell Biology, University Medical Center Groningen, 3Clin. Pharmacology, Charite Univ, Berlin, 4Dept of Nephrology, University Medical Center Groningen
...followed by the rest of the content in Word Arial 10.
The abstract must be provided in the English language and divided into the following sections:
- title abstract (in bold and capital letters), authors and position authors, hospital and department
- background
- methods
- results
- conclusion
Background:
Background to the research, reasons for researching the subject. Explanation of which theories and previous knowledge underlie the research. Making new connections, discussions and contrasts. Hypothesis and problem and objective of the research.
Methods:
Explain exactly how the research was conducted. The scientist thus describes the precise steps of the research. This includes information about test subjects, which equipment was used, where the study was conducted and what the study looked like.
Results:
The results are described. This is purely for statistical analysis. The author explains which statistical method he used and what the results were.
Conclusion:
It is therefore about interpreting the data and drawing conclusions. In addition, here is also the answer to the problem statement.
Paramedische abstracts:
Paramedisch abstracts (Evidence Based Practice of Kwaliteitsverbeterproject) moeten in het Nederlandse worden ingediend.
Voor abstracts geldt een verplichte lay-out:
- Gebruik voor het indienen een pdf-document met het Arial lettertype, grootte 10 punts.
- Titel moet vetgedrukt en in hoofdletters worden vermeld.
- Het abstract mag maximaal 3000 karakters bevatten, inclusief spaties en zonder figuur of tabel. Het is
mogelijk om een figuur of tabel in te voegen, dan mag het abstract maximaal 2500 karakters bevatten,
exclusief de titel en de auteurs).
- Auteursnamen en affiliaties moeten worden ingevoerd zoals hieronder in het voorbeeld aangegeven.
HET GEBRUIK VAN…..
M.H. Jansen1, S.H. Pietersen2, J. de Vries3, M.P. Kuiper2, R. Lubbers3, G.J. van Doorn4, H. van der Dorst1. 1Dept. of Pathology, University Medical Center Groningen, 2Dept of Cell Biology, University Medical Center Groningen, 3Clin. Pharmacology, Charite Univ, Berlin, 4Dept of Nephrology, University Medical Center Groningen
…vervolgens de inhoud in Arial 10.
Het abstract voldoet aan de volgende indeling:
-inleiding
-methoden
-resultaten
-conclusie
Inleiding:
Beschrijving projectplan zoals bijvoorbeeld een nieuwe dienst, een nieuw product of een nieuwe werkwijze, waarbij rekening is gehouden dat het project voldoet aan de geldende wet - en regelgeving en de patiëntveiligheid voldoende is gegarandeerd. Daarbij wordt de relatie gelegd met de behoeften van patiënten, de afdeling, de organisatie en eventueel het overheidsbeleid.
Methoden:
Beschrijving van het projectplan met daarin een korte omschrijving van:
1) de eisen die aan het beoogde resultaat worden gesteld. Deze zijn compleet, ondubbelzinnig en niet tegenstrijdig
2) de projectstructuur, inclusief de betrokken functies en/of organisaties
3) de verantwoordelijkheden, bevoegdheden en de communicatiestructuur
4) de te volgen ontwikkelstappen, inclusief de manier waarop de organisatie voor iedere stap nagaat, beoordeelt en vaststelt of deze voldoet aan de vereisten en de beoogde resultaten
5) relevante informatie over vergelijkbare ontwikkelingen (‘best practices’) (indien van toepassing)
Resultaten:
Beschrijving van het resultaat van de invoering van de nieuwe dienstverlening of het nieuw product of project. Voldoet de uitkomst aan het vooraf gestelde resultaat en is er voldoende informatie beschikbaar voor een beheerste invoering (inclusief invoerings-plan).
Conclusie:
Beschrijf de belangrijkste bevindingen van het project.